Voici un résumé des messages que j ai posté sur un autre forum qui traite de ce probleme bon courage et les alim c est pas le probleme car il y a des personnes qui ont des mega alim mais ça change rien.^^
http://www.commentcamarche.net/forum/af ... t?page=2#0
Bonjour j'ai le meme probleme que vous mais sur d'autres jeux (C&C3 BFME2 ...) j'ai lu sur un autre forum americain que quelqu un avait tenté de changer son alimentation pour une a 700W d une super marque mais je n'ai pas retenu le nom et cela plantait toujours. Du coup vu que je n'ai trouvé de solution sur aucun site et forum j'ai tenté de poser la question a nvidia directement. Je l'ai envoyé aujourd'hui et j'attend donc la reponse. Je vous tiendrais au courant de la reponse qu ils me fourniront.
A+
Rebonjour
Bon nous sommes chanceux semble t il nvidia travaille aussi le dimanche ^^
Par contre c'était pour vous prevenir que si vous voulez vous adresser a eux ils ne comprennent que l anglais car ils m ont envoyé un message deja ^^ pour me prevenir.
Donc j'ai traduit mon message heureusement je connais l anglais lol et j attend de nouveau une reponse
Je vous tiens au courant et je vous souhaite de pas trop vous enerver devant vos jeux qui plantent comme moi ^^.
Bon courage et a bientot
Pour ma part c'est une ZOTAC et niveau configuration de mon pc je suis pas mal a jour aussi:
carte mère Asus P5KE wifi
intel core 2 quad cpu 2.40GHz 2.39GHz
4Go RAM
Windows vista premium 64 bit
et la fameuse Nvidia ZOTAC Geforce 9600 GT 512 mb gddr3 qui plante apparement :-S
l'alim je sais plus combien j'ai mais l'ensemble est tout de marque et de bonne qualité ^^ donc je ne pense pas que ça joue beaucoup apparement ça doit etre soit pilote soit materiel :-S a notre grd desespoir ^^
cordialement
Salut a tous bon alors il m ont repondu juste par des questions pour le moment mais heureusement ils sont très rapide a repondre. Je vous donne les questions qu ils m ont posé comme ça si vous voulez leur signaler aussi pour montrer que je ne suis pas seul et que cela le fait sur tout type de pc:
Thank you for contacting NVIDIA Customer Care again. We appreciate your efforts to explain us the issue, to help us to assist you better.
I understand from your email that you have a GeForce 9600 GT graphics card with the Windows Vista operating system and the graphics card drivers 174.16 installed and you are facing issues while playing certain games. The screen turns black and the sound keeps repeating, the only way to stop the sound is to restart the computer. You have tried reinstalling the Windows operating system but it has not helped us to fix the issue.
In order to assist you further I will need additional information.
1. Is the computer a Desktop or a Laptop?
2. Since when are you facing this issue? Were you previously able to play these games on this computer without any issues?
3. What is the Wattage of the power supply in the computer in Watts? (Please contact your computer manufacturer for this information)
4. Did you add or remove any software or hardware immediately prior to this problem?
5. Do you have an onboard video adapter? If yes, then have you disabled it in the BIOS with the help of your computer / motherboard manufacturer?
6. What is the exact model number of the motherboard in the computer?
7. Did you try any third party drivers or software in order to fix this issue?
8. Do you have this issue only while in a particular game / application or in all games / applications?
I will also need additional system information. Please perform these steps.
1) Click on the Start button
2) Select Search
3) In the Open field, type in "msinfo32" and then press the OK button
4) This will bring up the Microsoft System Information Utility. Click on File and then 'Save' to save this information to your hard drive. You may give it any name you choose.
5) Once the file has been saved on your hard drive, attach it to this support request so that we may review your system configuration.
Looking forward to your mail to assist you further.
Regards,
NVIDIA Customer Care
et après que je leur ai fournis les infos
Thank you for the information you have provided.
As you are having issues on your computer and you get a black screen while playing games, I request you to uninstall and reinstall the drivers of your graphics card once, for troubleshooting purpose and to check if the issue gets resolved.
Please follow the steps mentioned below to download Forceware 174.16 versions for the GeForce 9600 GT Graphics Card.
Please visit the link below to download the driver:
Windows Vista 32-bit:
http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_174.16.html
Windows Vista 64-bit:
http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_174.16.html
On the following page, accept the Terms and Conditions and click on "Download Now" to download the drivers. (Save the file on the Desktop and then double click on the saved file to install the drivers).
NOTE- Before installing the new drivers please disable Anti Virus program if you are running on your computer.
Please feel free to contact us for further assistance.
Regards,
NVIDIA Customer Care
voila je continu avec eux dans l espoir de resoudre ce probleme
je vous tiens au courant